Diensten

Is het verstandig om een administratiekantoor in Zoetemeer in te huren?

Administratiekantoor
Wanneer een bedrijf het boekhoudkundig niet op orde heeft, wanneer de eigenaar zelf niet een getallenwonder is of het bedrijf erg druk is en gewoon echt geen tijd heeft voor administratie is het zeker verstandig om een administratiekantoor in Zoetemeerin te huren. Een administratiekantoor kan een bedrijf helpen met alle administratieve taken. Een administratiekantoor heeft verschillende werkzaamheden en er zitten voor- en nadelen aan het inhuren van een administratiekantoor.

Werkzaamheden administratiekantoor in Zoetemeer

De werkzaamheden en verantwoordelijkheden van een administratiekantoor zijn afhankelijk van de cliënt. Als de cliënt wil dat het administratiekantoor in Zoetemeer alle administratieve werkzaamheden voor zich neemt zijn de verantwoordelijkheden veel groter dan als enkele administratieve taken worden uitbesteed. Over het algemeen is een administratiekantoor verantwoordelijk voor de boekhouding. De boekhouding bestaat uit het opstellen van een jaarrekening. Een jaarrekening is verplicht bij veel ondernemingen. Een administratiekantoor kan ook verantwoordelijk zijn voor de lonen van het personeel. Het kantoor zal dan loonstrookjes opstellen en uitdelen.

Voor- en nadelen uitbesteden administratie

Er zijn voordelen maar ook nadelen van het uitbesteden van de administratie. Het grootste voordeel is de tijdsbesparing. Administratie kan veel meer tijd kosten dan op het eerste gezicht wordt verwacht. Alles moet op orde zijn en kloppen. Wanneer je een administratiekantoor inhuurt ben je alleen bezig met de betaling van het administratiekantoor en moet je soms wat extra formulieren mailen. Een ander voordeel is dat alles correct volgens de regels gebeurt. Degene die de administratie voor het bedrijf uitvoert heeft hiervoor gestudeerd en doet waarschijnlijk het werk al een tijd. Het grootste nadeel zijn de kosten. Het hangt natuurlijk af van de grote van de administratie, maar over het algemeen ben je al snel 500 euro of meer kwijt. Een ander nadeel is dat je zelf minder inzicht krijgt in je financiën. Wanneer je er een dag (of meerdere dagen) mee bezig bent, krijg je een goed gevoel over hoe je er als bedrijf financieel voorstaat. Als iemand anders dit doet heb je natuurlijk wel een gesprek met diegene maar tijdens dit gesprek worden alleen de hoofdzaken besproken.

Of toch een administratief medeweker?

Een andere optie is het aannemen van een administratief medewerker. Een administratief medewerker kan verantwoordelijk worden voor de administratie, inclusief archivering en het verwerken van formulieren. Voordeel van het intern aannemen van een administratief medewerker is dat deze persoon bekend wordt met het bedrijf. Daarnaast kan een administratief medewerker ook verantwoordelijk worden voor taken zoals het uitwerken en afhandelen van mondelinge en schriftelijke communicatie. Een nadeel hiervan is dat je een extra werknemer hebt dus het is belangrijk dat je genoeg werkzaamheden en zekerheid hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *